7 Comments
User's avatar
Bart Nijman's avatar

De speeches van vooral Rubio maar ook Merz in München deze week, gaven me een sprankje hoop. De woorden van Vance van vorig jaar zijn geland, en Europa is z’n naïviteit aan het inzien. Of het bijtijds is, zo opgewekt durf ik niet te zijn. Maar als je de borealen buiten de deur wilt houden, is het in ieder geval een stap in de goede richting. Woke is in blessuretijd, revanchisme kan nog voorkomen worden. Al zal daar wel een hard, heel hard en cultureel zelfbewust (re)migratiebeleid voor nodig zijn.

Jack Blok's avatar

Een goed verhaal, helaas.

Ik heb dan wel nooit op een VVD-lijst, behalve op de ledenlijst, gestaan maar voel wel een beetje hetzelfde. Bij de laatste verkiezingen voor het eerst in circa 20 jaar getwijfeld om te switchen naar JA21 maar uiteindelijk toch maar weer ‘gewoon’ gestemd, ook mede dankzij de vasthoudendheid van Yesilgoz mbt regeren met GLPvdA. Van mij mag de HRA afgeschaft worden en mogen alle veeboeren uit Nederland vertrekken (ben een liberale vegan :-)) en toch voelde ik me een echte VVD’er alleen … ik zie ook de langzame shift naar meer anti-Israël geluid binnen de VVD en dat islamofobie standpunt zorgt ervoor dat mijn ideeën blijkbaar bestreden moeten worden.

Het is niet gemakkelijk inderdaad.

Cyriel van Aar's avatar

Heel goed en mooi verwoord. Voor mij precies de reden om voor JA21 te gaan. Wellicht ook een mooie club voor jou?

Succes met je vervolgstappen al dan niet in de politiek.

Kirill's avatar

Ik heb, geloof ik, nog weleens op u gestemd! Was u nummer 46 op de lijst?

Remco Yizhak Cooremans's avatar

In 2023 was dat inderdaad mijn plek. Hartelijk dank daarvoor, het blijft me triest stemmen.

Kirill's avatar

Wat een prettig gesprek met de heren van Geen Stijl!

Enrico Hurkmans's avatar

Vergelijkbare overwegingen hebben bij mij, na een kleine dertig jaar VVD-lidmaatschap, geleid tot een lidmaatschap van JA21.