Discussion about this post

User's avatar
Bart Nijman's avatar

Een fraai betoog, lieve Remco, waarin ik argumenten aantref die de mijne zeker uitdagen. En ik beken ook het kleine spoortje hypocrisie mijnerzijds, in mijn weging tussen het toelaten van Kanye en het weigeren van Kaliefs.

Bedankt voor je reactie, ik denk dat we het zeer beschaafd, op het dodelijk saaie af, nét niet helemaal eens zijn maar dat er niet zo gek veel licht tussen zit. Ik herhaal daartoe - om niet in herhaling te vallen met andere formuleringen van dezelfde positie - ook mijn eigen woorden uit mijn eerdere flessenpost aan jou, namelijk dat ik absoluut begrip heb voor de argumenten hem te weigeren.

En hoewel ik het niet kan nalaten heel vilein toe te voegen dat Kanye geen onvertogen woord liet vallen, en inmiddels weer gevlogen is (waarmee mijn punt min of meer 'bewezen' is dat hij niet kwam om jodenhaat te prediken), erken ik daarbij wel dat de echo van zijn aanwezigheid via Insta, TikTok en andere reeds zo diep van antisemitisme doordrenkte mediakanalen nog wel zal nagalmen.

In die zin heb je dus gelijk, dat hem wél de toegang tot het grondgebied van onze wet & recht ontzeggen, óók een legitiem besluit was geweest. Wat jou betreft zelfs het bétere besluit. Het is gezien, en niet onopgemerkt gebleven.

Cathie's avatar

“De enige reden dat het hier niet gebeurde was niet omdat minister Van den Brink de vvmu of artistieke vrijheid zo belangrijk vindt, maar omdat hij niet de moed had überhaupt een grens te trekken op een plaats waar Joden worden bedreigd”🎯

4 more comments...

No posts

Ready for more?